isabell.reismee.nl

11: winter kamperen, film en Maple Sugar Farm.

Hai,

Week 6 tot 12 maart

Dit was de week voor de marchbreak. Op school was er dus niet heel veel te doen meer want de docenten wilde pas weer na de vakantie weer de lessen beginnen. Dus eigenlijk heb ik de hele week op school films zitten kijken. Zelf ga ik nog heel goed op school het is zelf ook niet zo heel moeilijk.

In het weekend kwam Abby nog thuis. Meestal als Abby thuis is doen wij helemaal niks haha. Gewoon de hele dag films kijken en lekker kletsen. Ja deze week heb ik dus niet echt heel veel gedaan. Vond ik eigenlijk wel lekker.

Week 13 tot 19 maart

Deze week was vakantie:). Dus ik had weer allemaal leuke dingen op het schema. Op de maandag gingen Jane en ik lekker samen naar de mall. Ik heb niet echt iets gekocht want onze mall is eigenlijk niet zo heel leuk, maar ik ga er wel altijd heen als ik met vrienden ga afspreken. Daarna gingen we nog naar een film ‘’before I fall’’. Dat was echt een hele goede film. De dag erna ben ik ook weer naar de mall geweest haha. Maar ik ging er heen met wat vrienden was een hele leuke dag.

Op woensdag wilde Eva en Paul ons weer mee nemen naar Halifax. Ik vind het heel leuk dat Eva en Paul ons zo veel van Nova Scotia willen laten zien, dus dit keer wilde ze ons weer naar Halifax nemen. We gingen naar pier 21 dat is een museum over de immigratie naar canada. Jane vindt zelf museums leuk dat vind ik maar raar. Maar heel eerlijk ik vond dat museum best interessant. Daarna zijn wij nog een beetje gaan toeren door Halifax en gingen we lekker uiteten.

Op donderdag en vrijdag heb ik zoiets geks gedaan. Ik ging kamperen hier in de winter met sneeuw. Dat was een activiteit met school daar kon je je voor opgeven. Ik had dat natuurlijk gedaan met Lucie samen. We moesten dus vroeg op om naar de kamp te gaan. Je kon er niet komen met de auto we moesten dus door het bos lopen naar ons kamp. Toen wij daaraan kwamen was alleen de jongens tent op gezet, dus wij moesten de tent nog opzetten. Er waren maar iets van acht meiden en vier jongens. Wat wel heel mooi was is dat de tent een stove had dus we konden de tent lekker warm houden. Nadat we alles hadden op gezet moesten we meteen aan de slag. Natuurlijk hout halen voor het kampvuur en onze stove. We hadden gewoon een boom doormidden gezaagd. Na een paar uur hadden wij wel genoeg hout en gingen we lunchen. Lunchen hadden we zelf mee genomen. Daarna had onze leraar een hele grote slee waar acht mensen op paste. Dus je kan het al raden we gingen sleeën. Dat was zo leuk haha we hadden zo hard gelachen. Toen de avond kwam moesten we onze eigenlijk eten maken. Nou Lucie en ik konden niet zo goed koken dus Jane kwam ons helpen. We gingen pasten maken boven op de stove in de tent! Dat vond ik toch echt wel heel leuk en het was ook nog eens heel lekker. De rest van de avond hebben we bij het kampvuur gezeten en spelletjes gespeel en heel veel zitten lachen.

Op vrijdag werden we allemaal wakker gemaakt. Nou ik kan je zeggen ik had zo zo slecht geslagen. Kijk wij hebben dus wel een stove dat is heel fijn, maar dan moet je hem wel aan houden in de nacht. En ja dat hadden wij niet gedaan dus ik werd zo koud niet normaal. Ja dat was echt niet mijn beste nacht. Naja in de ochtend had onze leraar het ontbijt gemaakt en erna gingen we weer de tenten opruimen en naar huis. Nou het eerste wat ik thuis heb gedaan was een warme douch genomen en lekker de hele dag niks doen haha ik was gewoon echt heel moe. Oke, ik zal je wel zeggen dit zijn van die dingen die je een keer doet en daarna nooit meer. Want ik ben heel blij dat ik het heb kunnen mee maken maar zal het niet meer zo snel nog een keer doen.

Op zaterdag heb ik lekker uitgeslapen en zijn we in de middag op bezoek bij Abby geweest in Acadia. Voor de mensen die het niet weten dat is de universiteit waar Abby in haar tweede jaar zit. We hebben de hele dag door gebracht in die regio.

Op de zondag kwam de vakantie weer tot een einde en moest ik eigenlijk nog huiswerk maken en leren. Ik had niks gedaan in de vakantie wat niet slim was maar goed het was vakantie.

Week 20 tot 26 maart

Iedere dinsdag is het ‘’cheap night’’ dus ik ga eigenlijk wel iedere dinsdag naar de film. Deze week kwam ‘’beatty and the beast’’ uit en dit had ik nog nooit gezien. Dus daar wilde we heen gaan. Het was gewoon uitverkocht. Echt waar normaal is het nooit zo druk naja wij moesten dus een half uur later en die was ook uitverkocht, maar wij hadden al kaarten. Het is echt een aanrader hij was zo leuk!

Eva en Paul gaan de binnen kant van het huis schilderen dus op woensdag waren ze begonnen met schilderen en ik heb natuurlijk even zitten helpen. Het zit er nu veel mooier uit. Ik weet niet op ik het al gezegd heb maar ik zit dus in het bathminton team en ik doe dubbles met een vriendin. Volgende week hebben wij district dus we hadden ook nog een training op woensdag. We zijn niet zo heel goed samen maar het is wel heel leuk.

In het weekend ging ik wel iets heel leuk doen namelijk curlen haha. Eva en Paul gaan elk jaar naar een toernooi met een team maar dit jaar hadden we te kort dus Jane en ik gingen mee. En we hadden het nog nooit gedaan haha. Het was in brigdtown ongeveer een uur van huis. Op zaterdag hadden we twee wedstrijden en het was eigenlijk heel leuk. Dat had ik nooit verwacht. Haha en ze zeiden dat ik niet heel slecht was voor mijn eerste keer. We hadden dan ook de eerste gewonnen en de tweede verloren. We bleven in een hotel slapen want op de zondag hadden we weer een wedstrijd in de ochtend. Die hadden we ook verloren, maar ja het was wel echt leuk. Dat was de laatste wedstrijd van het toernooi en we waren 13de van de 18 geworden. Niet laatste in ieder geval. Daarna lieten Eva en Paul ons nog even die regio zien en zijn wij naar het strand geweest wat natuurlijk veel te koud is. Haha in die avond hadden de ouder van Paul ons mee genomen voor uiteten was erg gezellig was.

Week 27 maart tot 2 april

Op de maandag avond ging het dus best hard regenen en daarna vriezen dus je kan al raden we hadden geen school op dinsdag. Ze noemde het wel een snowday. Ik had op de dinsdag nog wel gesneeuwd maar niet zo veel, dus we kregen woensdag nog een snowday. Zo raar dat hier in maart gewoon nog sneeuw valt. Paul zijn tegen mijn dat het ongeveer eind april warmer gaat worden. Dat zou ik ook wel willen haha. Dit jaar heb ik echt heel veel snowdays gehad ze zeggen ongeveer 15 en Paul zijn dat dat normaal nooit zo veel is, haha. Vrijdag na school gingen Jedrick en ik even lekker naar de mall en zijn we daar gebleven tot Eva wilde dat ik thuis kom.

Deze week had ik dus echt maar weinig school maar goed in het weekend was er weer een internationale activiteit. We gingen naar de Maple Sugar Farm. Maple syrup is heel bekend hier en wordt ook in nova scotia gemaakt. Het was in het bos en ze gaven ons een rondleiding over hoe het gemaakt wordt en waar. Dat was al over in de middag dus erna hadden ik en een paar vrienden besloten om in bridgewater te blijven en daar gewoon een beetje rond te hangen. We gingen uiteindelijk naar Tim Hortons en hebben daar en hele tijd gezeten. Ondertussen was Abby weer thuisgekomen van Acadia. Ze had mij opgehaald en gingen we thuis een film kijken. Het was een hele leuke dag. Zondag had ik echt niet zo veel gedaan want alleen Jane, Abby en ik waren thuis. Eva en Paul gingen naar Halifax om Benjamin te helpen met alles inpakken. Want zijn huur is over van zijn appartement en komt weer thuis wonen. Hij gaat Paul helpen in boerderij. Hij wilt zelf kijken of het iets voor hem is om te doen. Dus nu slaapt hij in Abby’s kamer. Abby kan nu dus niet echt meer naar huis toe komen haha. Ze was zelf ook weer naar Acadia gegaan op zondag. Het is wel heel gezellig dat Benjamin weer thuis is gaan wonen.

Dit was weer een maandje hier. Ik kan niet geloven hoe snel de tijd gaat. Ik denk dat dat wel een goed teken is:) dan heb ik het zeker weten naar mijn zin. Volgende maand weer een blog.

Bye,

Isabel

Reacties

Reacties

Emma

Van mij een reactie uit een ver land nl. Montenegro! Geweldig weer hirer dus we boffen. De natuur is bijzonder . Met Pasen ga ik naar een klooster om een uitgebreide Paasdienst bij te wonen lijkt me interessant. Als ik terug ben ga ik je weer een pakje sturen kan nog net voordat je voordat je er weer bent. De tijd gaat inderdaad heel snel. Genieten maar???????????? zo lang het nog kan. Dikke kus Emma

Mama

Stoer hoor kamperen in de winter niks voor mij kan niet koffie drinken smorgens kus mama

Hanneke

Hahaha, dat kamperen in de kou is inderdaad niet een familiedingetje.
't Is hier af en toe alweer bijna zomer, en jij nog in de kou!
x Hanneke

Stef

Isabel, weer een mooi blog geschreven! Goed hoor!
Stef

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!