isabell.reismee.nl

7: versieren, kerstboom en snowday

Hai,

Weer even een update ban mijn tijd hier.

Week 5 tot 11 december

Op maandag had ik geen school dus dat was lekker. het was ook Abby's verjaardag, dus we gingen die dag naar acadia. Daar zijn we met wat familie gaan uit eten. Lekker in een chinees restaurant:) Dat was een hele gezellig avond.

Ik weet niet of jullie weten hoe het hier zit met de docenten. De docenten hier zijn dus aan het staken omdat ze vinden dat ze meer betaald moeten krijgen. Door dat zijn de scholen nu op 'work to rule' gegaan. Dan mag je alleen het werk doen wat in je contract staat, dus geen sports of clubs. Mijn leo's club en basket bal is daardoor stop gezet. Ik vind het echt zo stom.

Op dinsdag en woensdag was het gewoon een normale school dag. Op donderdag ook maar na school gingen we naar Hannah's huis. Zij is namelijk met der vriend haar hij aan het verbouwen dus moesten we even helpen met wat spullen uit de huis brengen. Zoals de bank, tafel wat servies dat soort dingen.

Vrijdag na school ging ik met wat vrienden schaatsen. Al hoewel we eigenlijk allemaal niet zo goed kunnen schaatsen maar het was wel heel gezellig. De dag erna ben ik nog aan kerst winkelen met Eva samen want ik had nog niet genoeg gekocht:p

De meeste huizen in mijn buurt zijn al versierd, maar ons huis nog niet dus het werd eens tijd dat we het huis gaan versieren. Op zondag hebben we dus ons huis versierd en het ziet er hele leuk uit. We hebben nig geen kerstboom maar die gaan we de volgende week halen.

Week 12 tot 18 December

Op de maandag moesten we gewoon naar school zelf al sneeuwde het wel. Maar ze hoorde dat het pas echt hard gaat sneeuwen om 12 uur dus we zouden een korte dag krijgen. Eva was die dag op school om wat werk te doen en om 10 uur gingen we naar met haar omdat het toch veel eerder hard ging sneeuwen. Ik had dus maar een les die dag. Veder die dag zijn ik en jane buiten gaan spelen in de sneeuw tot we het zo koud hadden dat we naar binnen moesten gaan. Dat was heel erg leuk.

Dinsdag had ik weer gewoon school. In de avond ben ik wel met een vriend naar de film geweest dat was heel gezellig.

Donderdag had ik dan mijn allereerste snowday:) naja je kan dus echt niet veel doen op een snowday. Die nacht er voor was Abby weer naar huis gekomen dus dat was heel gezellig. Vrijdag was het heel erg koud namelijk min 16 en ik had het eigenlijk al verwacht maar ik had nog een snowday. Eigenlijk had ik dus gewoon een lang weekend vrij. Ik had echt heerlijk uit geslapen daarna zijn we een ginerbread house gaan maken. Dat was echt heel leuk en ja we waren echt alles er op een het doen wat we ook vonden. Daarna zijn jane en ik even naar hannah's huis gegaan om de slee te halen zodat we kunnen sleeën. Ons huis staat tegen een heuvel aan dus je kan heel goed in de achtertuin sleeën. Dat leuk maar ook zo koud.

Zaterdag was het weer een leuke dag want we gingen eindelijk onze kerstboom halen. Hier ga je dus het bos in en zaag je je kerst boom er af. Dat was dus helemala nieuw voor mijn. We waren wel heel laat met een kerst boom halen maar we wachten eigenlijk tot abby thuis kwam om er een te halen. Die dag was het weer aan het sneeuwen dus alle kerstbomen waren bedekt. We hadden 1 heeeele grote kerst boom gehaald. En een kleiner. Later op de avond zijn eva, jane en ik koekjes gaan bakken voor de dag erna namelijk. We moesten er dus ieder 72 hebben dus de kuiken was helemaal vol met koekjes.

Die dag erna was er een 'cookie swap' dat is een tradies van de familie dat iedereen nou de vrouwen vooral koekjes bakken en ze dan wisselen. Dat je dan uiteindelijk heel veel verschillende heb. Dat was zeker leuk en gezellig. Ik kan het best goed vinden met hun familie dus ik vind het ook altijd leuk om er heen te gaan. Later op die dag moesten we de kerst bomen in huis brengen omdat ze 's nachts moesten drogen nou die kleine was best makkelijk en hebben we a versierd maar die grote was iets moeilijker want die paste niet door de deur uiteindelijk hebben we de boom er door heen geduwd. En was het gelukt.

Volgende week is het kerst dus dat wordt heel erg leuk en heb er veel zin in. Er zijn nu ook weer wat nieuwe foto's online.

Isabel

Reacties

Reacties

Evelien Streefkerk

Lieve Isabel, wat klinkt dat allemaal gezellig! Net of ik een kerstsprookje zit te lezen! En die boom zelf uit het bos halen, wat bijzonder! Dus voor jou een echte witte kerst. Je wordt hier wel gemist natuurlijk, maar iedereen vindt het heerlijk dat je het zo naar je zin hebt. En nu maar hopen dat de leraren snel stoppen met staken of vind je het wel even rustig?
Lieve Isabel, heel fijne kerstdagen gewenst en veel liefs van Kees en Evelien.

Stef

Wat een bomen mishandelaars zijn jullie. Eerst hakken en dan door een deur proppen. Mooie boel.

We fijn natuurlijk dat die leraren staken. Kan Eva wellicht les geven.

Emma

Hallo Isabel uit sprookjesland
Geweldig wat jij allemaal doet daar kunnen wij alleen van dromen. Dat wordt natuurlijk een geweldige Kerst zeker met al die sneeuw!
Ik wens je hele gezellige dagen. Is de drop al op of ben je zuinig geweest?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!