isabell.reismee.nl

5: Halloween, schooldans en heel veel voetbal

Hay,

Het is weer eens een tijdje geleden dat ik iets heb geschreven. Ik was ook heel druk met voetbal. Laat ik maar beginnen.

Week 17 tot 23 okt

In deze week waren de regionals. Dat is een soort van voetbaltoernooi, maar dan is het heel belangrijk. Kijk als je de regionals win dan mag een een team hosten voor de provincial qualifiers. En dat is heel belangrijk van als je tweede wordt in de regionals dan moet je dus ergens ver weg heen gaan voor de provincial qualifiers. In onze eigen cometitie zijn we kampieon geworden maar dat is hier niet heel belangrijk wat heel belangrijk is is namelijk de regionals winnen. Dan ben je het beste team uit division 2 (division 1 is het hoogst, wij spelen division 2) van onze regio. En bij de provincial dan stijd je om het beste team uit division 2 van nova scotia.

In deze week hadden we ook twee keer training op dinsdag, maar onze coach was best boos met ons omdat we volgens hem alles fout deden. Dus hadden erna lekker conditiie training. Wat echt zo stom was. Naja gelukkig ging de training op donderdag veeel beter. Onze coach is echt vastberaden om regionals en provicials te winnen. We hebben ook een hele groote kans dat we winnen.

Op vrijdag was het dan zover de regionals! we hoefde niet naar school toe omdat het al in de ochtend begon. Onze eerste wedstrijd was tegen een team maar ik weet niet meer welke school. We hadden de wedstrijd dik gewonnen, dus dat was goed nieuws en wat leuk wat de wedstrijd was bij een basis school dus al de kinderen kwamen kijken. Dat was zo schattig wanneer ze gingen juichen. Naja na die wedstijden hadden we even pauze. Eigenlijk gingen we gewoon op het gras zitten en gewoon kletsen. Ik vind het team heel leuk ze zijn ook echt heel aardig. Ik zit samen met Jane in het team dus dat is extra gezellig. Na de pauze hadden we nog een wedstrijd. Die was wel moeilijker, want daar gingen we strijden om die de finale mocht spelen. Gelukkig hadden wij gewonnen met 5-2. Dus dat betekende dat we de dag erna de finale mochten spelen :). Iedereen was echt heel blij want voor onze school wordt het als we winnen de vijfde keer op rij dat we de regionals winnen.

Op zaterdag moesten we dus weer vroeg op het veld staan. Dus je uitslapen werd het niet. En niemand uit ons team had hun uniform gewassen. Wij ook niet. We stonken best wel erg, maar dat vond we juist wel leuk. :p Dan dachten we de tegenstander niet bij ons in de buurt durft te komen omdat we zo stinken. We speelde de finale tegen nekik Toen de wedstrijd begon zagen we almeteen dat ze echt heel goed zijn en dat het moeilik gaat worden. In de eerste helft was het heel lang 0-0. Uiteindelijk had een verdediger Vicotoria gescoort vanaf een de midden lijn. Het was zo'n mooi goal. Het was wel lekker om de rust in te gaan met een voorsprong. Maar goed al gauw in de tweede helft scoorde hun, dus het stond weer 1-1. Tegen het einde van de wedstrijd kon je zien dat iedereen moe was en we dus niet meer steeds als eerste bij de bal kwamen, dus ja je zien het al aankomen ze hadden gescoort. Echt zo jammer. We hadden dus verloren. Dit betekend nu dat we dus de week erop ergens ver weg heen moesten gaan om tegen de winnaar van de regionals in dat gebied. Naja we gingen onze hoofd niet hangen want wat echt het belangrijke is is de provincials en we hadden nog steeds een kans om daar te komen.

Week 23 tot 30 okt

Deze week was dus de provincial Qualifiers, dus we hadden natuurlijk training. Op disdag hadden we dus een training na school. Ik moest twee uur op school wachten omdat we na de junior meiden onze training was. Dat was echt saai, want het duurt voor mij om naar huis te gaan van school ongeveer een uur. Dus het had geen nut om naar huis te gaan. Deze training ging wel goed, lekker geen conditietraining erna dus. :) Op woensdag hadden we een school dans. dit was al de tweede schooldans van dit jaar. Dat is al meer dan dat ik had op mijn oude school want dat was alleen een kerst gala. Maar goed deze dans stond in het thema van halloween. Ik vond de dans wel leuk, maar niet echt geweldig ofzo. Het is ook een school dans.

Op vrijdag gingen we naar de provicial qualifiers! Naja we mochten dus helemaal naar Amherst dat is ongeveer drie en een half uur rijden. We moesten al in de ochtend dus weg, maar we hadden geen school die dag. Eigenlijk bijna elke vrijdag heb ik geen school omdat is steeds moet voetballen :p Nadat we eindelijk waren aangekomen bleek dat de bus van de tegenstander pech had en ze het hier niet konden maken. Wel stom voor ze want dat betekende dat is geen kans maken op provicials en dus hun voetbalseizoen al over is. Maar goed wij waren we best boos dat ze er niet waren, omdat we dus nu een dag te vroeg waren gekomen. Uiteindelijk hadden we een training. En gingen we er na naar ons hotel. Wat wij dus dacht we misschien een beetje fatsoenlijk was, maar nee hoor. Het hotel was zo eng. Dat zijn van die hotels die je zien in horror film. Toen ik en Jane onze kamer in liepen bevroren we bijna en was onze kamer niet eens klaar. Niet overal zat er behang. Het zag er zo vies uit en er zat een gat in de muur van onze badkamer. We hadden snel onze spullen neer gelegd en gingen we met het team gezellig eten. Dat was echt heel gezellig. Toen we terugkwamen bij het hotel hadden we het zo koud dat we besloten om de verwarming aan te doen. Nou dat was een mis steek want onze kamer begon zo er te stinken en een minuut later ging onze brandmelder af. Onze coach heeft het gewoon uit het plafon getrokken, het stopte maar niet. Lekker dit hotel. Later kwamen we erachter dat er een hockey team ook in het hotel zat. En besloten we om tracker te spelen. Echt als kleine kinderen begonnen we door het hotel te rennen haha. We kwamen er snel achter dat wij de enige in dit hotel waren dus niemand had last van ons. Bij het spel tracker moet 1 iemand mensen gaan zoeken en als je ze hebt aan getikt zijn die mensen ook trackers. Tot dat er 1 iemand over blijft. Reachel en ik hadden gewonnen, maar we wisten niet dat je niet op kamers mocht verstoppen. Oeps

Op de zaterdag moesten we spelen tegen de regionals winnaar van dit gebied. Ik had slecht geslapen die nacht. Komt denk ik gewoon door het hotel. Het ontbijt stelde niet veel voor er waren muffins en cornflakes. We dachten dus dat de wedstrijd wel moeilijk zou worden maar niet dus. We wonnen met 5-1. Dat betekende dat we nu officieel naar provincial gaan. Na de wedstrijd gingen we de dochter van hun bezoeken die bij P.E.I woont. Dat is een eiland van nova scotia en vanaf Amherst was het maar een uur rijden. Het was wel een leuke tocht omdat we dertien km over een brug moesten om naar het eiland te komen. Leah heeft een huis met twee honden. En die honden zijn zo lief en grappig, omdat het een ras is met heel veel energie. Dus dat was lekker leuk om mee te spelen. Omdat halloween dichtbij komt hadden we besloten om de popoenen van Leah te carven. Het was de eerste keer dat is het hebt gedaan. Ik vond het echt heel leuk, maar ben er niet heel goed in. Ik had per ongeluk een paar tanden eraf gehaald. Maar ze zijn wel allemaal heel mooi geworden.

Op de zondag dacht ik dat ik lekker kon uitslapen, maar nee hoor de honden hebben me letterlijk wakker gelikt op mijn gezicht. Ja dat was wel vies maar ook echt heel schattig. Ze zijn zo leuk die honden. We sliepen ook met zijn drieën op een lucht matras in de woonkamer. Na het ontbijt had ik gedoucht. En namen we weer afscheid van Leah. Daarna hebben eva en Paul ons het eiland laten zien. We waren aar Charlettown geweest. In de zomer is het een echt toerisme stadje, maar niet in de herfst. Dat kon je wel merken want het is een heel mooi stadje maar bij alles was dicht. Daarna zijn we maar op weg naar huis gegaan omdat we dus ongeveer vijf uur in de auto moesten zitten. De reis ging gemakkelijk en toen we eindelijk thuis kwamen ben ik eigenlijk meteen slapen omdat ik zo moe was.

Week 31 okt tot 6 nov

Op maandag was het halloween. Na school gingen we pumpkin carven, want de pompoenen bij ons thuis waren nog niet gecarvd. Ik moet toe geven deze zijn echt zo veel beter gelukt dan de vorige. In de avond ging we ‘trick or treat’. En wow wat krijg je hier veel snoep zeg. Ze geven je zo veel hier. Ik ga dat nooit op krijgen voor ik weg ga. Het was wel heel leuk om te doen. Deze week was de provincials, dus hadden we natuurlijk training. Op dinsdag hadden we een training voor twee uur. Normaal zijn onze training een anderhalf uur, maar de coach wilden er zeker van zijn dat we er klaar voor waren.

Ik vind school wel leuk. Het blijft natuurlijk school. Mijn cijfers gaan heel goed want het niveau is heel makkelijk. En het zijn de vakken die ik heb gekozen, want die zijn namelijk ook heel makkelijk. Ik wilde geen moeilijke vakken kiezen. In de klas is het altijd heel gezellig en iedereen is heel aardig.

Op vrijdag waren de provinicials dan eindelijk : ). Het was gelukkig in Halifax dus dat was dan niet al te ver rijden. We moesten er al in de ochtend zijn, dus hadden we geen school. Haha sinds thanksgiving heb ik geen school meer gehad op vrijdag voor voetbal. De opening van de provincials dat was echt heel leuk om mee te maken. Al de teams moesten in een soort van theater gaan zitten. En dan gingen onze aanvoerders naar voren lopen met de borden van onze school. Daarna moesten de coachen en aanvoerders iets zeggen. Eigenlijk gewoon dat ze blij zijn dat ze in provincials zitten en dat je een eerlijk spel ging spelen. Na de opening hadden wij onze eerste wedstrijd. We dachten dat het wel een moeilijker wedstrijd zou worden maar nee. We wonnen 5-0, dus dat betekende dat we de volgende dag de kampioen ’s wedstrijd mochten spelen :). Daar waren we zo blij mee.

Op zaterdag was het dan de kampioen ’s wedstrijd. We moesten tegen nekik spelen weer. We hadden ook tegen hun gespeeld toen we in regionals waren en toen hadden hun gewonnen. We wisten dat het dus heel moeilijk ging worden, maar ik denk dat iedereen heeel graag wilde winnen. In de eerste helft bleef het weer heel lang 0-0. We hadden wel van alle bij de kanten we kansen op goal. Tegen het einde van de eerste helft scoorde nekik :(. Maar gelukkig al gouw in de tweede helft scoorde wij weer :). Je kon wel zeggen dat het heel spannend ging worden. Ik denk in de laatste tien minuten scoorde hun een goal. Dat was zo jammer. In de tijdsverlenging scoorde wij denk ik in de laatste minuut gewoon nog een goal! We waren zo blij. Maar het was dus op het einde we de wedstrijd nog steeds gelijk. We gingen dus golden goal doen. Dan is het degene die het eerst scoort wint. Je kon we al meteen merken dat de tegenstander al heel moe was en we waren alleen maar op hun helft met de bal. Dus je ziet het al aankomen we scoorde een goal. Dat betekende dat wij provincial division 2 kampioen waren! Dat was zoooo leuk. Na de wedstrijd gingen we ook met het hele team gezellig uiteten :)

Deze blog is heel lang geworden merk ik. Ik had ook gewoon heel veel te vertellen. Nu het voetbalseizoen over is wil ik ‘try outs’ gaan doen voor basketbal. Naja ‘try outs’ ze zeggen dat ons team heel slecht is en dat je meteen in het team komt. Maar ik weet nog niet zeker of ik het ga doen ik wil dus eerst een ‘try out’ gaan doen om te kijken wat ik ervan vind. Ik denk dat ik wel genoeg heb gezegd in deze blog.

Isabel

Reacties

Reacties

Mama

Jeetje wat een lekker sport leven heb je daar liefs mama

Hanneke

Je kunt in Nederland zo door voor het NL elftal als ik het zo hoor.
Eén groot feest daar :).
Liefs, Hanneke

Olivier

Waar is de kampioens foto?

Emma

Heb je nu een topcondtie?
Niet te goed worden Isabel want dan gaan ze jou vragen een jaartje langer te blijven!

Stef

Goed dat je zoveel schrijft! Dat betekend dat je veel mee maakt/ Kus Stef

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!