isabell.reismee.nl

3: Al weer drie weken voorbij gevlogen

Hoi,

Al weer drie weken voor bij. Wat gaat de tijd toch weer allemaal snel. Het wordt ook maar weer eens tijd dat ik iets ga posten op mijn blog. Ik heb heel veel leuke dingen gedaan in deze drie weken.

Week 12 tot 18 september

Op de woensdag tot donderdag ben ik op kamp geweest van Nova Scotia international student program. Op woensdag hoefde we alleen het eerste uur naar school daarna werden we op gehaald en gingen we naar ´White point beach`. Het is daar zo mooi. Eerst kregen moesten we foto´s maken met alle personen die van jouw land zijn. Nou ik was dus de enige van Nederland dus moest ik in mijn eentje op de foto met de vlag. Daarna mochten we allemaal naar onze kamers toe om onze spullen neer te leggen. Ik sliep met drie andere Belgische meiden. Veder op die dag gingen we allemaal activiteiten doen. Eerst mochten we zwemmen in het zwembad. We hadden ook gevoetbald en ook moesten we in de zee zwemmen maar dat het ik niet gedaan. Het water was zo koud. Die volgende dag kwamen er nog 2 mensen een presentatie geven over de universiteiten. Dat was best saai. Veder heb ben ik die week naar een ijshockeywedstrijd geweest. Dat was echt leuk om te zien. Op de zondag zijn we naar in de ochtend naar de blue rocks geweest. Daarna gingen we het stadje Lunenburg verkennen en ben ik op de bluenose geweest. Dat is een bekende zeilboot hier. Lunenburg is een vissersdorpje was heel leuk. We hadden er ook gegeten.

Week 19 tot 25 september

In deze week had ik vijf voetbalwedstrijden waarvan er een werd afgelast. Op de maandag ben ik naar de film gegaan met Sofia en Lucie. Zij zitten bij mij op school. Sofia komt uit Italië en Lucie uit België. We gingen naar ´Bridget jones baby´. Op dinsdag hadden Jane en ik onze eerste voetbalwedstrijd. Hij was tegen Parkview de eindstand was 5-5. Het was best spannend omdat we steeds om en om een goal maakte. Op de vrijdag hadden we twee wedstrijden, dus mochten we eerder weg van school. Zo raar iedere keer als we een wedstrijd hebben mogen we eerder weg van school de school vindt voetbal belangrijker dan je school. Maar goed het was die dag aan het regenen, dus hadden we de wedstijden in de regen. Dat was zo leuk want we zaten allemaal onder modder na de eerste wedstrijd. De eerste wedstrijd hadden we gewonnen met 2-1 en de tweede helaas verloren met 1-2. Op de zaterdag hadden we ook 2 wedstrijden. De eerste hadden we gewonnen met 2-1 en tweede weedstrijd werd afgelast, omdat de tegenstander maar 7 spelers hadden. In de avond zijn we nog naar Mahone bay gegaan. In die stad hebben ze overal van die vogelverschrikkers staan die ze hadden aan gekleed. Dat was wel heel grappig om te zien. We gingen er heen omdat ze door de stad allemaal pompoenen door de stad stonden. Was heel mooi om te zien omdat het donder was en ze allemaal licht gaven. Op zondag hebben een wandeling gemaakt bij Gaff point van 7 km lang. Op het beging van de wandeling liepen we een stuk over het strand en zagen een baby schilpadje. De rest van de wandeling ging door de natuur heen langs de zee. Het was heel mooi om te zien.

Week 26 tot 30 september

Deze week was het spirit week op school. Op de maandag was het pyjama dag. Ik ging naar school in mijn jogging en een trui. Op dinsdag was het ´twin day´. Jane en ik hadden een beetje dezelfde kleding aan gedaan. Op de woensdag was het ´hat day´ dan mocht een hoed dragen als je 1 dollar betaalde. Daar had ik niet aan mee gedaan. Op de donderdag was het ´trowback Thursday´. Daar had ik niet aan mee gedaan, maar Jane we ze ging als een hippie naar school. Ook hadden we in de middag onze eerst wedstrijd van onze competitie. Het was heel grappig, want op het veld kwam ik een ander meisje uit Nederland tegen waar ik mee in het vliegtuig heb gezeten. We hadden die wedstrijd dik gewonnen namelijk 12-0. Dus een goed begin van de competitie. Vandaag is het vrijdag en hoef ik niet naar school. Dus dat is wel lekker, maar ik moet nog wat leren vandaag en ga in de avond weer naar een ijshockeywedstrijd, dus dat wordt leuk. Veder ga ik dit weekend nog allemaal leuke dingen doen.

Dit was even weer een update van wat ik hier allemaal heb gedaan. Ik heb ook een fotoalbum toe gevoegd hier op mijn blog. Ze onder het koppie foto.

Isabel

Reacties

Reacties

loren

Wat leuk Iesje!! klinkt geweldig allemaal.
dikkkkke knuffeltjes uit NL ???

loren

die drie vraagtekens wareb hartjes :/

mama

leuk zeg isabel ! wat doe je op school eigenlijk ? hoe is het in de klas ?

Emma

Nu pas je verhalen gelezen. Kon niks ontvangen want internet lag eruit maar dankzij student aan huis werkt alles weer.
Ik wist niet dat voetbal daar zo populair was, wat zijn de andere sporten? Is het Engels op school al makkelijker voor je? Op een gegeven moment ga je ook dromen in het Engels, dan zit je goed! Ben benieuwd hoe de winter daar is. Ik vind je blog heel leuk, gewoon de dingen van iedere dag, kijk alweer uit naar de volgend! Dikke kus Emma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!