isabell.reismee.nl

2: Eerste weekje hier:)

Haii,

Mijn eerste week hier zit erop. Het is hier echt helemaal geweldig, dus laat ik maar beginnen. 3 september ging ik eindelijk dan. Na een lange reis wachten mijn gast gezin me op. Ik was meteen naar bed gegaan. Die volgende dag mochten we uitslapen, maar ik was al klaarwakker om halfacht. Verder zijn op die dag naar het lake huis van de ouders van Eva (mijn moeder daar). Het is daar echt heel mooi en we hebben natuurlijk ook gekanood. Ik zat in een kano met een meisje van Italie. Hanna de dochter van Eva en Paul heeft ook twee internationale studenten in huis genomen dus dat is heel gezellig. In de avond zaten we met zijn alle bij het kampvuur.

Op maandag heb ik wel iets langer kunnen uitslapen namelijk halftien. Ik was namelijk heel moe van de dag ervoor, maar goed. Jane en ik hadden bedacht om lekker te gaan hardlopen hier, want het is hier zo mooi. Jane is mijn zus hier ze komt uit Duitsland. Na het zwemmen zijn we lekker gaan zwemmen in het zwembad. We probeerde onderwater selfie te maken, maar daar waren we dus niet zo goed in. We hielde de camera omste kop. In de avond zou Laura komen ze komt uit Colombia, dus gingen we voor haar een mooi bord maken. Toen we terug waren van haar ophalen was het al halftwaalf, dus gingen we meteen slapen.

Op dinsdag gingen we in de middag naar de school om onze lessen uit te kiezen. Ik heb yoga, physics, learning strategies, mathematic en communication technaology. Na dat we naar de school waren geweest hebben niet meer zo veel gedaan. Het was die dag weer zo warm en benauwd, dus wilde we in de avond gaan zwemmen. De twee internationale studenten die bij Hanna wonen kwamen ook om te zwemmen. Zij heten Chaira en Stefanie. Het is wel fijn dat het water verwarmd is dan is het niet zo koud als je er in gaat. Het was heel gezellig

Op woensdag moesten we vroeg op omdat we een tour kregen door de school. Dat is wel fijn, want dan weet je hoe je school er uitziet en waar je les hebt. Want namelijk die dag erna was onze eerste schooldag. Verder hebben zijn we in de avond weer naar de lake huis gegaan. Het was heel gezellig.

Op donderdag was onze eerste school dag, dus mogen we weer lekker vroeg opstaan L. Wat wel leuk was is dat we met zo’n gele schoolbus naar school gingen. Op de eerste dag ging je nog niet naar je lessen maar had je allemaal kleine oriëntaties. Dat was wel fijn. Na school was de voetbal ‘try outs’ daar ben ik heen geweest samen met Jane. Het was wel even lekker om weer eens te voetballen.

Op vrijdag was dus onze eerste les dag. Het is wel echt wennen om in het engels les te krijgen, maar ik vond het niet zo moeilijk. Na school werden we opgehaald door Eva om naar Acadia te gaan. Acadia is de universiteit waar hun jongste dochter op zit genaamd Abby. We gingen naar haar voetbalwedstrijd. Ze hadden gewonnen met zes tegen één. Dat was echt leuk om te zien.

Op zaterdag gingen we naar de ouders van Paul. Hun wonen bij het strand en het was ook nog eens lekker weer. Waar ze wonen was vroegen een hotel en hebben ze het om gebouwd naar een huis. Dus het huis is echt heel groot. Ze hebben er ook koeien en een paard.

Op zondag zijn we eerst naar een voetbalwedstrijd van Abby op Acadia geweest. Daarna gingen we naar allemaal leuke plekjes toe. Eerst gingen we naar een plek toe waar je een heel mooi uitzicht had. Daarna gingen we naar een soort van modder strand waar ook alleen maar stenen waren. En als laats waren we naar een vissersdorpje geweest.

Dat was mijn eerste weekje hier in Canada dus. Ik heb het heel erg na me zin hier.

Isabel

Reacties

Reacties

Hanneke

Hoi Isabel,
dit klinkt allemaal echt heel erg leuk. Leuke mensen, veel uitstapjes, lekker sporten. Top!

mama

top liefie wat geweldig allemaal . ook leuke foto's !!

Emma

Ik ben heel jaloers op jou,dit is het paradijs op aarde!
Je slaat er goed doorheen. Als Vivian dit leest wil ze ook!

kus Emma

Papa

Jeetje wat een druk leven heb je daar! Wel allemaal prachtig. Jullie kunnen ook een voetbalteam van buitenlanders beginnen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!