isabell.reismee.nl

8: kerstvakantie en nieuwjaar!

Hai,

Weer een nieuwe blog:) ik heb weer superleuke dingen mee gemaakt hier. Heb dus ook heel veel te vertellen dus laten we maar beginnen.

Week 19 tot 25 december

In deze week moest ik dus nog een paar naar school en dan had ik kerstvakantie. Abby was tijdens de kerstvakantie ook thuis, want op universiteit worden de studenten huizen gesloten tijdens vakanties. En altijd wanneer Abby hier is, is haar vriendje er ook. Dat is altijd heel gezellig, maar dus ook altijd heel druk in huis. Haar vriendje (Alex) speelt voor de lumberjacks dat is een hockeyteam en altijd wanneer ik naar hockeywedstrijden gaan ga ik dus naar zijn wedstrijden.

Op dinsdag in de avond kreeg Eva een telefoontje namelijk dat wij (Abby, Jane en ik) vrijwilligers werk moesten doen. We hadden eigenlijk niet zo veel keus maar goed. We moest dus naar een kantoor toe waar we dozen met eten moesten maken voor gezinnen niet heel veel geld tijdens de kerst dagen. Het was leuker dan ik dacht dat het zou zijn. Op woensdag had ik mijn laatste schooldag voor de kerstvakantie. Op school hadden we alleen maar kerst film gekeken. Op donderdag had ik eigenlijk niet echt plannen om iets te doen, maar toen zei eva tegen ons dat we hun cadeautjes mochten gaan inpakken. En dat waren veel cadeautjes dus daar waren we denk ik iets va drie uur mee bezig geweest en waren nog niet klaar. Op vrijdag kwam Paul (hostdad) naar Jane en ik toe om te zeggen dat hij eigenlijk nog geen cadeautjes voor eva heeft gekocht. Haha zo slim natuurlijk. Toen zijn Jane en ik met hem mee geweest de stad in om cadeautjes te kopen en hadden we er een hele gezellige dag van gemaakt. Wat ik hier heel leuk vind is dat ik een hele goede band heb met het gast gezin. Ik had namelijk ook gehoord van eva dat er ook heel veel internationale studenten niet zo’n goede band hebben met hun gast gezin omdat ze eigenlijk altijd op hun kamer zitten. En dat doe ik eigenlijk nooit.

Zaterdag was het christmas eve en al hun kinderen kwamen weer thuis die dag. Leah kwam dus ook thuis met haar honden. Ze heeft er twee en die honden zijn pas druk. Altijd als ze komen moeten we onze duren dicht doen want ander gaan ze echt alles uit je kamer halen dus ja je ziet het al aankomen ik was het vergeten. Na een tijdje wisten we dus niet meer waar ze waren en wat bleek lagen ze in mijn bed. Haha in de avond gingen we dus met zijn alle gezellig eten. Iedereen had dus natuurlijk zijn vriendjes en benjamin zijn vriendin mee genomen dus er was echt veel mensen maar het was heel gezellig. En opeens tijdens het eten horen we de honden heel hard blaffen. Ze hadden een van onze katten gevonden. We waren vergeten om Charlie naar boven te brengen oeps dus hij had al die tijd onder de bank gezeten. Zondag werd ik dan om negen uur wakker gemaakt door benjamin en was het tijd om de cadeautjes open te maken:) en wat ben ik toch verwent. Nadat we alle cadeautjes hebben uit gepakt is bijna iedereen weer gaan slapen omdat ze het dus op zaterdag echt heel laat hadden gemaakt ik was dus niet zo moe, want ik had het niet zo laat gemaakt. In de namiddag zijn we naar de ouders van Paul geweest voor een turkey dinner. Wat supergezellig was en we hadden nog allemaal spelletjes gespeelt met zijn alle.

Week 26 december tot 1 januari

Op de maandag kwamen de ouders van eva lunchen wat heel gezellig was. Voor de rest van die dag hebben we opgeruimd want dat hadden we nog helemaal niet gedaan. Dinsdag had Grant dat is mij host neef hier gevraagd of Jane en ik wilde komen schaatsen met wat van zijn vrienden. Toen zijn we dus gaan schaatsen. Abby en Alex waren ook met ons mee geweest. Nou Alex kan dus super goed schaatsen dus toen hij Jane en ik zag schaatsen heeft hij ons een beetje proberen te leren schaatsen wat dus wel lukte want ik kan het nu wel beter haha. Alleen stoppen lukt me gewoon het lukt gewoon niet. In die avond zijn we nog met zijn alle naar een huis gegaan die zoooo veel versiering heeft. Echt dat was zooooo veel. Op de woensdag ben ik dus ziek geworden wat dus zo jammer was. Ik ben normaal nooit ziek en dan word ik het nu in de vakantie. Dus die dag heb ik eigenlijk geslapen. Donderdag voelde ik me weer iets beter en ik wilde ook gewoon weer het huis uit, dus ben ik weer gaan schaatsen met wat vrienden gaan schaatsen en daar na gingen we de stad in om ergens gezellig te gaan eten. Het was heel erg gezellig.

Op vrijdag kwamen er twee internationale studenten bij ons slapen omdat hun gastgezin op vakantie gaan. Er komen wel vaker internationale studente slapen komt doordat eva hun homestay cordinator is, maar meestal kent ik ze niet en is het best saai. De twee jongens die bleven slapen kende ik gewoon van school. Dus dat was wel veel gezelliger. Veder zijn Jane en ik op die dag nog het bos in gegaan. Die jongens wilde niet mee. Normaal mag ik dat niet doen omdat er gejaagd wordt op herten maar dat seizoen is over. En wow wat is het mooi daar. Je loopt een heuvel op en als je op het hoogste punt bent kan je de stad zien dat is zo mooi.

31 december zaterdag was de laatste dag van 2016. In de ochtend zijn we naar familie geweest voor een brunch. Wat heel gezellig was en lekker veel gegeten. Verder op die dag hebben Jane, Andres, Giovani en ik gewoon wat spelletjes gespeelt. Op die avond wilde we nog naar was vrienden van Eva en Paul gaan, maar Eva voelde zich niet zo lekker dus hebben we nieuwjaar gewoon bij ons thuis gevierd. We hadden chinees eten gehaald en gekletst tot twaalf uur. Haha we hebben helemaal geen vuurwerk gezien op gehoor. Er was helemaal niks bij mij in de buurt. Het was heel leuk om het een keer hier te vieren. 1 januari hadden Jane en ik denk ik al in oktober afgesproken dat we in de zee zouden zwemmen. Dus Paul en Eva hadden ons die dag naar de zee gebracht en ja we hebben het echt gedaan. We zijn van kop tot teen in de zee gegaan dat was misschien niet zo slim want het was zoooooo koud. Haha toen we thuiskwamen zijn we ook meteen gaan douchen. Het was wel heel leuk om te doen maar ik denkt niet dat ik het nog een keer ga doen.

Week 9 tot 15 januari

Maandag was onze laatste dag van de vakantie. Andres en Giovani gingen weer naar huis en Paul kreeg nieuwe kippen in zijn barn. Paul is dus een kippenboer hij heeft twee grootte loodsen met twee verdiepingen en hij heeft rond de 50 000 kippen. Dus maar kreeg hij nieuwe kippen en wij (Jane en ik) gingen helpen. Nou dat was echt zwaar werk want moet je maar na gaan 50 000 kuikentjes uitladen in de loodsen. We hadden het ervoor over want na de kuikentjes er zijn. Zei Paul dat ze het eerst uur nog naar hun moeder zoeken en als je dan geluid maakt dan komen ze met honderden op je afgerend. Dat was zo leuk om te doen! Ik had dat nog nooit mee gemaakt gewoon als je moest lachen komen ze allemaal naar de toe gerend!

Dinsdag had ik weer school :( Het was wel leuk om iedereen weer te zien. Voor de rest van de week heb ik niet veel gedaan. Vrijdag ben ik nog wel naar een ijshockeywedstrijd geweest. Die van Alex het was zijn laatste wedstrijd. Wel jammer, maar het was wel een hele leuke wedstrijd. Zaterdag ben ik weer het bos in gegaan omdat het had gesneeuwd en dat zien er dan pas mooi, maar na een tijdjes kreeg ik het koud dus was ik weer naar binnen geweest. Die nacht was een snowstorm. Dus vandaag ligt iets van 40 cm sneeuw. Ik dacht ik zal wel even het dek van ze schoon maken maar het was meer werk dan ik dacht haha. Daarna zijn ik en Jane buiten gaan spelen in de sneeuw. Vandaag gaat Abby weer terug naar Acadia haar klassen beginnen morgen dus we gaan der straks waarschijnlijk weg brengen en voor de rest ben ik niet heel veel plan op te doen.

Dit was mijn kerstvakantie ik vond het echt heel leuk om het hier te vieren. Ik zal ook weer wat nieuwe foto’s plaatsen op mijn blog.

Isabel

Reacties

Reacties

evelien streefkerk

Lieve Isabel,

Wat leuk om weer te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt. En vooral te merken dat je het zo naar zin hebt met iedereen daar. Schaatsen en sneeuw, we kennen dat hier bijna niet meer. zoals je het beschrijft zie ik het helemaal voor me en ben best wel een beetje jaloers. Alleen niet op jouw duik in het steenkoude water. Ik vind je wel heel dapper hoor! Lieve Isabel, weer dank voor je leuke verhalen, ik verheug me alweer op de volgende keer.
Veel liefs van Kees en Evelien.

Stef

Zo Isabel, dat is nog eens anders kerst vieren. maak je toch maar mooi mee!

Sandra

Ha Isabel, wat een geweldig mooie berichten allemaal! Heerlijk daar. Brings back memories. Ik ben na jaren via Facebook weer in contact met mijn gastfamilie in Amerika. Te leuk! Geniet lekker daar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!